Oświetlacz

3, 2, 1 … światło! 

W dzisiejszych czasach, światło w filmie oraz w fotografii odgrywa nie tylko ważną, ale wręcz kluczową rolę. Nie bez powodu mówi się, że światło to podstawa każdej produkcji filmowej czy fotograficznej. Odpowiednio dobrane oświetlenie pozwala na wykreowanie unikalnego nastroju i atmosfery, która przyciąga uwagę widza i sprawia, że przenosi się on do zupełnie innego świata.

Oświetlenie to jednak nie tylko kwestia estetyki, ale również technicznej strony produkcji. Zadaniem oświetlacza jest nie tylko stworzenie odpowiedniego klimatu, ale również zapewnienie odpowiedniego natężenia światła, tak aby na planie filmowym lub fotograficznym było widoczne wszystko, co istotne. Odpowiedzialność, która spoczywa na barkach oświetlacza, jest zatem ogromna i wymaga nie tylko kreatywności i wyczucia estetyki, ale również umiejętności technicznych.

Odtwórz wideo

Jako oświetlacz korzystam przede wszystkim z własnych świateł LED, które pozwalają mi na uzyskanie odpowiedniego nastroju i atmosfery w każdych warunkach. Jednocześnie jestem jednak przygotowany na szybkie i skuteczne dostosowanie się do zmieniających się potrzeb i wymagań, które pojawiają się na planie filmowym czy fotograficznym. Dzięki temu, moja praca jako oświetlacza jest nie tylko ważna, ale również niezwykle satysfakcjonująca, gdyż wiem, że w dużej mierze przyczyniam się do powstania wyjątkowej produkcji filmowej czy fotograficznej.

Case study 

Jedną z ostatnich realizacji, które miałem przyjemność świecić wraz ze Stanleyem  Nolywajką, był live z gali wręczania nagród dla pracowników ING. Było to spore wyzwanie, jako że pracowaliśmy na kamerach broadcastowych, przestrzenie były bardzo zróżnicowane, a scen do stworzenia było aż 9 na raz! Do stworzenia wszystkich ustawień,  wykorzystaliśmy w 90% Ledy. Dzięki czemu mieliśmy pełną kontrolę nad mocą, jak i barwą, a całość mogła opierać się na zwykłych gniazdkach, co eliminowało problem nadmiernego obciążania sieci w budynku. Całą realizację udało nam się zrealizować na własnym sprzęcie.
Jednak nie tylko świeci się ludzi i to w takiej skali. Produkty, dokumenty, teledyski też nie są problemem.

Jak podoba Wam się końcowy efekt? 

Potrzebujesz oświetlacza do swojego filmu?